viernes, 1 de marzo de 2013

Tema 4. Docencia virtual: E-learning


TEMA 4. 
Docencia virtual: E-learning

  1. Que es E-learning?
  2. Característiques E-learning
  3. Avantatges i desadvantatges de E-learning
  4. Regles bàsiques per a l’utilització E-learning
  5. Entrevista: Educació a distancia. E-learning.
  6. Tutorial modelo classe E-learmimg.
  7. Opinió personal i petit esquema.

1.-Qué es E-learning?

  • Formació que utilitza la xarxa com tecnología de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet)
  • Un ensenyament a distancia obert, flexible i interactiu basat en l’us de les TIC i sobretot aprofitant els mtjans que ofereix Internet.
  • Permet la distribució i l’acces a col·leccions de materials d’aprenentatge sobre el mitjà electrònic usant un servidor web per distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.





2.-Caracteristiques E-learning

  • Ús de navegadors web per accededir a la información
  • Aprenentatge molt recolzat en Tutories, como un profesor no pot estar les 24 hores present amb el seu alumne, si pot comunicar-se amb ell mediant les tutories per qualquier dubte o pregunta.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible.
  • Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicación
  • Aprenentatge mitjançant PC o MAC s’ha d’utilitzar sempre el E-learning amb l’ordinador.
  • Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
  • Utilització d’eines sincrones(Watsap porque hablamos al mismo momento, nos enviamos mensajes al mismo tiempo) i asincrones(foros dejamos el dubte al foro de debat y despres nos volvemos a conectar par a ver si ens han contestado com el correu electrònic)
  • Aministració dels materials en un servidor WEB
  • Conexio profesor-alumne separats per espai temps.
  • Multimedia/Hipertextual-Hipermedia

3.- Avantatges i desadvantatges del E-learning.

Advantatges
  • Posa a la disposició dels alumnes molta informació
  • Facilita l’actualització de la información i dels continguts
  • Permet la deslocalització del coneiximent
  • Facilita l’autonomia de l’estudiant
  • Propicia una formació Just in Time(simplement metiendonos en internet tenemos la informacion que necesitamos) i Just for me(la información que encontramos en internet la adptamos a nosotros)
  • Afavoreix una formació multimedia
  • Afavoreix la interactivitat en diversos ambits
  • Estalvia costos i desplaçaments
  • Facilita l’us dels materials en diversos cursos
  • Facilita una formació grupal i col·laborativa

Desadvantatges
  • Mes inversión de temps per part del profesor
  • Minimes competencies tecnologiques de profesor i alumne
  • Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de Professor/alumne
  • Requereix més treball del convencional
  • Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals

4.-Regles bàsiques per a l’utilització E-learning

  • El profesor ha d’oferir guies clares per a la interacció amb l’estudiant
  • Una discussió bé dissenyada facilita la cooperación entre els estudiants
  • L’alumne ha de presentar projectes durant el curs
  • Els cursos en línea necessiten una data limit
  • Els estudiants trien els temes dels projectes
  • El professor ofereix dos tipus de Feedback: Informació/Acusament

5.-Entrevista: Educació a distancia. E-learning.
Elearn Center [Directora del Programa del Màster Universitari d'Educació i TIC] de la Universitat Oberta de Catalunya. En aquesta entrevista, Lourdes Guàrdia ens transmet la seva experiència a la Universitat de Wisconsin, a més que adona de l'actualitat de les metodologies de formació online utilitzades a la UOC.

Lourdes Guàrdia pensa que el model educatiu es basa en el disseny dels programes centrat en els estudiants,facilitant-los activitats d'aprenentatge diverses, basades en resolució de casos i problemes reals. Hi ha també un major ús de les xarxes socials i eines 2.0, així com la creixent creació d'escenaris i laboratoris virtuals; també el treball col·laboratiu i l'ús de portafolios electrònics com a eina d'avaluació de les competències transversals, tot això acompanyat d'una avaluació contínua formativa com a estratègia de seguiment del procés d'aprenentatge.

En aquest sentit, el disseny de les assignatures cada vegada menys es basa en l'elaboració de continguts com a eix conductor, ja que aquests passen a ser recursos subsidiaris, complements als quals recórrer, consultar o manipular per resoldre activitats.

Malgrat l'agitat moviment entorn dels Recursos Educatius en Obert, després dels quals
perdura un enfocament encara centrat en els continguts, ha de residir un disseny enfocat a l'aprenentatge, on la pràctica, la reflexió i l'avaluació estiguin contemplats i portin aquests
recursos a interactuar, a practicar i aprendre més enllà de la simple memorització o recepció passiva del seu contingut.

6.- Tutorial modelo classe E-learmimg

Aquest és un video tutorial que mostra com realitzar un model de classe per a cada curs i que manera es pot facilitar la tasca en iniciar la sessió amb el programa E-learning class V6.0 




7.- Opinió personal i petit esquema


Actualment la denominada societat de la informació és la que demanda aquests canvis impulsats pels requeriment de tot el conglomerat, en funció de millorar les seves possibilitats individuals i professionals.

Òbviament la comunitat educativa ha d'orientar-se a preparar als alumnes a les noves exigències, buscant alternatives en relació a les modalitats d'aprenentatges, aprofitament d'innovadors recursos didàctics i per descomptat formant als seus docents en l'ús eficaç de tan immens arcenal. Tales circuntàncies poden aprofitar-se a través de la transformació educativa, que adapta a aquesta globalització i implementant les noves tecnologies, promogui el desenvolupament de l'educació a distància com a estratègies acadèmica.

En altres paraules, es reconeix l'educació a distància com una estratègia que víncula el coneiximent acadèmic amb les canviants tecnologies, regulant el seu impacte social en els múltiples actors, a través del perfeccionament de coneiximents, competències, habilitats i destreses d'els qui conformen aquest sistema.

En resum aunque no és impossible, si és cert que educar de manera individualitzada en un aula tradicional, amb un elevat nombre d'alumnes i un conjunt limitat de materials per a l'aprenentatge és un propòsit difícil d'aconseguir. Per contra, l'accés a l'àmplia varietat de programari educatiu que permet l'aula informatitzada possibilita que junts, professor i alumnes, triïn diferents oportunitats per a l'aprenentatge eficaç mitjançant el computat.

Per a conclure aquest tema pose aquest petit esquema de E-learning.

No hay comentarios:

Publicar un comentario