- Que es E-learning?
- Característiques E-learning
- Avantatges i desadvantatges de E-learning
- Regles bàsiques per a l’utilització E-learning
- Entrevista: Educació a distancia. E-learning.
- Tutorial modelo classe E-learmimg.
- Opinió personal i petit esquema.
1.-Qué es E-learning?
- Formació que utilitza la xarxa com tecnología de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet)
- Un ensenyament a distancia obert, flexible i interactiu basat en l’us de les TIC i sobretot aprofitant els mtjans que ofereix Internet.
2.-Caracteristiques E-learning
- Ús de navegadors web per accededir a la información
- Aprenentatge molt recolzat en Tutories, como un profesor no pot estar les 24 hores present amb el seu alumne, si pot comunicar-se amb ell mediant les tutories per qualquier dubte o pregunta.
- Materials digitals i aprenentatge flexible.
- Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicación
- Aprenentatge mitjançant PC o MAC s’ha d’utilitzar sempre el E-learning amb l’ordinador.
- Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
- Utilització d’eines sincrones(Watsap porque hablamos al mismo momento, nos enviamos mensajes al mismo tiempo) i asincrones(foros dejamos el dubte al foro de debat y despres nos volvemos a conectar par a ver si ens han contestado com el correu electrònic)
- Aministració dels materials en un servidor WEB
- Conexio profesor-alumne separats per espai temps.
- Multimedia/Hipertextual-Hipermedia
3.- Avantatges i desadvantatges del E-learning.
Advantatges
Advantatges
- Posa a la disposició dels alumnes molta informació
- Facilita l’actualització de la información i dels continguts
- Permet la deslocalització del coneiximent
- Facilita l’autonomia de l’estudiant
- Propicia una formació Just in Time(simplement metiendonos en internet tenemos la informacion que necesitamos) i Just for me(la información que encontramos en internet la adptamos a nosotros)
- Afavoreix una formació multimedia
- Afavoreix la interactivitat en diversos ambits
- Estalvia costos i desplaçaments
- Facilita l’us dels materials en diversos cursos
- Facilita una formació grupal i col·laborativa
Desadvantatges
- Mes inversión de temps per part del profesor
- Minimes competencies tecnologiques de profesor i alumne
- Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de Professor/alumne
- Requereix més treball del convencional
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals
4.-Regles bàsiques per a l’utilització E-learning
- El profesor ha d’oferir guies clares per a la interacció amb l’estudiant
- Una discussió bé dissenyada facilita la cooperación entre els estudiants
- L’alumne ha de presentar projectes durant el curs
- Els cursos en línea necessiten una data limit
- Els estudiants trien els temes dels projectes
- El professor ofereix dos tipus de Feedback: Informació/Acusament
5.-Entrevista: Educació a distancia. E-learning.
Elearn Center [Directora del Programa del Màster Universitari d'Educació i TIC] de la Universitat Oberta de Catalunya. En aquesta entrevista, Lourdes Guàrdia ens transmet la seva experiència a la Universitat de Wisconsin, a més que adona de l'actualitat de les metodologies de formació online utilitzades a la UOC.
Lourdes Guàrdia pensa que el model educatiu es basa en el disseny dels programes centrat en els estudiants,facilitant-los activitats d'aprenentatge diverses, basades en resolució de casos i problemes reals. Hi ha també un major ús de les xarxes socials i eines 2.0, així com la creixent creació d'escenaris i laboratoris virtuals; també el treball col·laboratiu i l'ús de portafolios electrònics com a eina d'avaluació de les competències transversals, tot això acompanyat d'una avaluació contínua formativa com a estratègia de seguiment del procés d'aprenentatge.
En aquest sentit, el disseny de les assignatures cada vegada menys es basa en l'elaboració de continguts com a eix conductor, ja que aquests passen a ser recursos subsidiaris, complements als quals recórrer, consultar o manipular per resoldre activitats.
Malgrat l'agitat moviment entorn dels Recursos Educatius en Obert, després dels quals
perdura un enfocament encara centrat en els continguts, ha de residir un disseny enfocat a l'aprenentatge, on la pràctica, la reflexió i l'avaluació estiguin contemplats i portin aquests
recursos a interactuar, a practicar i aprendre més enllà de la simple memorització o recepció passiva del seu contingut.
6.- Tutorial modelo classe E-learmimg
Aquest és un video tutorial que mostra com realitzar un model de classe per a cada curs i que manera es pot facilitar la tasca en iniciar la sessió amb el programa E-learning class V6.0
7.- Opinió personal i petit esquema
Actualment la denominada societat de la informació és la que demanda aquests canvis impulsats pels requeriment de tot el conglomerat, en funció de millorar les seves possibilitats individuals i professionals.
Òbviament la comunitat educativa ha d'orientar-se a preparar als alumnes a les noves exigències, buscant alternatives en relació a les modalitats d'aprenentatges, aprofitament d'innovadors recursos didàctics i per descomptat formant als seus docents en l'ús eficaç de tan immens arcenal. Tales circuntàncies poden aprofitar-se a través de la transformació educativa, que adapta a aquesta globalització i implementant les noves tecnologies, promogui el desenvolupament de l'educació a distància com a estratègies acadèmica.
En altres paraules, es reconeix l'educació a distància com una estratègia que víncula el coneiximent acadèmic amb les canviants tecnologies, regulant el seu impacte social en els múltiples actors, a través del perfeccionament de coneiximents, competències, habilitats i destreses d'els qui conformen aquest sistema.
En resum aunque no és impossible, si és cert que educar de manera individualitzada en un aula tradicional, amb un elevat nombre d'alumnes i un conjunt limitat de materials per a l'aprenentatge és un propòsit difícil d'aconseguir. Per contra, l'accés a l'àmplia varietat de programari educatiu que permet l'aula informatitzada possibilita que junts, professor i alumnes, triïn diferents oportunitats per a l'aprenentatge eficaç mitjançant el computat.
Per a conclure aquest tema pose aquest petit esquema de E-learning.
No hay comentarios:
Publicar un comentario