INDEX
1. Que es l’Ipad2. Propostes de treball per Ipad3. L’Ipad en l’aula de Primaria4. Aplicacions Ipad per a Educació Primaria5. Tres aplicacions per convertir el nostre iPad en un dispositiu pedagògic6. Article edat adequada per l’utilització de l’Ipad
7. Opinió personal.
1.-Què és l’Ipad?
L’Ipad és dels cridats ordinadors “tablet”: és un aparell fi, de la grandaria d’una revista amb una pantalla táctil a colors que permeten als usuaris navegar per la web, veure pel·lícules, eviar correus electrónics, entre altres coses.
Te un teclat en la pantalla, també un teclat opcional físic, a mes d’un programari especial per a fulls de càlcul i processament de textos.
No obstant això, els analistas diuen que la seva principal característica està en l’aspecte multimèdia, com llegar periòdics o veure videos, més que la seva utilitat com a laptop.
2.- Propostes de treball per Ipad
- Enregistrament d’audio. Gravar i editar audios amb Caster Free: lectures, locucions, dramatitzacions, exposicions…
- Esquema. Empara Wikipanion per a llegar un article de Wikipedia durant uns minuts i després redactar un mapa conceptual amb MindJet
- Mapa conceptual. Resumir els continguts d’un tema de llengua o coneiximent del medi crear un mapa conceptual amb Idea Sketch.
- Resum de noticies. Buscar i llegar un article usant un lector de noticies d’un periòdic per despres elaborar un document de text en resposta a un conjunt de preguntes amb el program Documents Free i enviar-lo com a adjunt al profesor utilitzant el client Mail.
- Comentari de Lectura. Llegir un llibre digital en iBooks i després de la seva lectura elaborar un document en Documents Free amb la fitxa técnica, breu resum i opinió personal.
- Narració visual. Crear una narració visual emprant Puppet Pals on es trien escenaris de fons, personatges, animación s i gravant locucions d’audio.
- Grafics estadistiques. Crear grafics a partir d’una taula de distribució de frecüencies en un full de càlcul amb Documents Free
- Fitxes PDF. Realitzar anotacions en una fitxa format PDF mitjançant pdf-Motis free para remitírsela al profesor pujant-la a un espai comú.
- Edició d’imatges. Localitzar i descarregar una foto utilitzant el navegador web Safari. A continuación s’insereix la imatge en una nota d’EverNote per afegir textos una locucció d’àudio que completa el treball d’un tema.
Geolocalització de materials. Explortar una zona geográfica, comarca, provincia, país… amb Google Earth. Situar marcadors que continguen textos, imatges, enllaços etc. Gravar un recorregut turistic. Es pot completar la información amb World Explorer.
3.- El Ipad en l’aula de primaria
- Emprar en format intuitiu i natural, ja que per al seu ús, no és necessari cap coneixement informàtic previ.
- Simplement amb la seva manipulació, aprens les Claus d’ús de forma rápida.
- Permet treballar les diferents àrees del curriculum a través de les seves aplicacions, augmentant la concentració de l’alumnat i possibilitant l’aprenentatge lúdic.
- L’Ipad possibilita el treball individualitzat adaptant-se al ritme d’aprenentatge de l’alumne alhora que permet la creació de grups homogenis de treball usant un dispositiu grupal (sempre en grups reduïts, perquè l’aprenentatfes sigui significatiu).
4.- Aplicacions Ipad per Educació Primaria
- iWriteWords aprofita al màxim la pantalla táctil d’Ipad per ensenyar a escriure al xiquet, d’una manera divertida i a mes a mes puga emprar el seu propi traç.
- Read Me Stories. Es una aplicació molt be animada que conte amb una biblioteca d’histories potencials que es poden comprar- que li permet veure un llibre de cada serie abans de comprar-ho. Les animacions son brillants i colorides. I les veus son molt divertides, per això considero que es una gran manera d’aconseguir que els nens llegeixen coses diferents tots els dies.
- Kit Paint. Pen per al xiquet
- Math Party. Activitats de matemàtiques.
- ABC 123 Writing Practice. T’ajude a aprendre com escriure lletres i nombres en Angles.
5. Tres aplicacions per convertir el nostre iPad en un dispositiu pedagògic
Una dels millors avantatges que té l'iPad és que és un enorme llibre blanc on els desenvolupadors poden plasmar de la millor forma les seves idees perquè després els usuaris puguin aprofitar al màxim les capacitats del mateix.
La pedagogia és un camp on l'iPad s'està convertint a poc a poc en una increïble eina amb multitud de programes i ajudes per millorar l'aprenentatge dels més petits. En la App Store a més podem trobar diverses aplicacions interessants en aquest aspecte.
- Play2Learn. En realitat aquest és el nom genèric d'una sèrie d'aplicacions pensades per aprendre qualsevol aspecte relacionat amb l'aprenentatge infantil, des dels primers passos amb els colors, nombres i lletres fins a fins i tot aprendre Inglés amb ells. El programa aquesta ideat amb mètodes d'aprenentatges reals pel que parlem de programes que poden resultar molt beneficiosos per als nostres fills.
- Interactive Alphabet. Aquest programa està pensat per a un públic més jove on es comencen a donar els primers passos en l'aprenentatge. Aquest alfabet interactiu és una manera perfecta de començar a ensenyar i aprendre de forma divertida les lletres del nostre abecedari. A més ens proposa exemples en Inglés així que és una eina també interessant per ensenyar les primeres paraules en aquest idioma.
- PBS Kids. Igual que Play2Learn, aquests desenvolupadors han pensat també en els més petits, creant un gran ventall de possibilitats i opcions per ajudar als nens de la casa. En aquest cas la varietat d'aplicacions és bastant àmplia, des dels coneixements més simples fins a alguns més avançats, i fins i tot podem triar entre versions per l'iPhone.6.- Article edat adequada per l’utilització de l’IpadCom amb qualsevol aparell digital, en usar l'iPad s'han de tenir límits. Per a la psicòloga infantil Paula Bernal, als tres, fins i tot quatre anys, no hi ha necessitat que un xiquet passe tant temps enfront d'un aparell tecnològic. Jeannette Kaplun, cofundadora i editora general de Tot bebè, producte que treballa amb aplicacions digitals infantils, assenyala que no és recomanable que els xiquets menors de dos anys estiguen exposats a noves tecnologies.Però, més que l'edat, és l'acompanyament que li donen els adults a aquest tipus d'activitats, afig Viviana Quintero, coordinadora de noves tecnologies de Redpapaz: “Com a papàs hem de ser molt acurats a l'hora d'equipar als fills. Encara que aconselle fer-ho després dels sis anys, açò no serveix de res si els pares no fan una orientació responsable”Per a més informació en aquest Article Ipad tambè tenim unes recomanacions de aplicacions per a utilitzar l’Ipad a primaria, a més de adavantatges i desadvantatges.No solament hem de conscienciar als xiquets que utilitzen l'IPAD i les noves tecnologies. Pense que no hi ha edat per a aprendre a utilitzar coses noves per tant, no s'hauria de seguir un patró, sinó el gust per aprendre coses noves.
Cal dir, que és un vídeo d'humor, que pose com a manifest perquè no hi haja edat per a seguir aprenent.
7. Opinió personalEl maneig de l'iPad és quasi intuïtiu per als xiquets; amb solament moure un dit poden veure milers d'imatges, a través de les aplicacions que estan explorant. La forma com es manegen les formes, a nivell espacial, pot ser una opció interessant per a jugar, opine que també és una oportunitat de preparar als xicotets per al món contemporani, on la tecnologia és un element fonamental en el desenvolupament cognitiu i acadèmic dels xiquets.Però potser l'aportació més important de l'iPad siga la facilitat de fomentar un aprenentatge lúdic. Existeixen aplicacions que ensenyen l'alfabet, paraules en anglès, els nombres i les formes. Permeten identificar colors, figures i sons, conceptes matemàtics i literaris, reforçant els seus processos mentals.
Hi ha escoles que no tenen un gran biblioteca; l'aparell permet descarregar llibres i accedir a ells. Serveix per a interactuar, escoltar com es pronuncien les paraules, cercar significats; fins i tot, hi ha llibres narrats en veu alta.Però, d'altra banda, aquests avantatges es poden convertir en problemes si no hi ha un adequat maneig i acompanyament, i si l'aprenentatge es converteix en un procés passiu.Per a acabar pense que, s'ha de tenir en compte que la tecnologia no pot reemplaçar la vertadera interacció del pare llegint-li a un fill; solament ha de permetre fer-ho més divertit. Fins i tot, els coneixements acadèmics han de posar-se en pràctica en la realitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario